Husdrömmar!

Jag har länge, länge i perioder drömt om hus och spanat lite extra på hemnet men nu senaste veckan har det verkligen eskalerat. Jag är inne på hemnet minst 10 gånger per dag, uppdaterar, tittar, drömmer.. Jag är SÅ redo för hus! 

Det finns två hus jag hade fastnat lite extra för men igår dök verkligen det huset upp. Ett lite mindre hus, perfekt för oss att börja med. Dessutom vitt. I trä. Åh! Tittat på det säkert 20 gånger sen det kom ut, planerat vad jag skulle vilja ändra om och hur jag skulle möblera. Man blir knäpp när man verkligen vill ha något! Och jag vill verkligen flytta. Nu!! Helst igår. Jag har sagt det förr men jag spyr på hyreslägenhet, 3 trappor upp utan hiss. Tråkiga tapeter och fula plastmattor. Det kliar i fingrarna på mig att få greja. 
Jag hoppas så att det snart är vår tur att uppfylla husdrömmarna!


Idag har vi varit ute i solen en del jag och lillfjärten. Promenerat och myst! Ikväll har vi sett hockey, badat och nu sover hon. Hoppas hon får sova ostört hela natten nu. Hon har inte ätit så bra på dagarna nu pga tänderna och velat äta lite på natten istället, vilket hon slutade göra för kanske.. 2 månader sen? Så vi har varit lite trötta på dagarna här både jag och S. Men hon kämpar på bra ändå och är så duktig trots att det förmodligen gör ont och kliar massor! 

Nu ska vi äta lite toast i soffan och se på tunnelbanan. Sen laddar vi upp för fredag med allt vad det innebär :-) 


Kommentera inlägget här :