1 år!

Idag är det 1 år sen du kom till oss. Ett år sen du förändrade våra liv helt. Sen du fick dagarna att fyllas med kärlek och fullkomligt rusa förbi, sen du fick varje minut att kännas värdefull och meningsfull. I våra ögon är du helt perfekt. Du är så otroligt underbar och den charmigaste, goaste och mest bestämda lilla tjej jag träffat. Du sprider sån glädje och jag hade inte kunnat vara stoltare. 

Jag hoppas att du under tiden du växer upp kommer att se på dig själv så som jag ser dig, att du kommer älska varje liten del av dig själv och vara stolt över varje personlighetsdrag som gör dig till just dig. Att du kommer känna glädje och hopp och att du en dag får uppleva det jag känner för dig för någon annan. 

Jag hoppas att jag kommer kunna ta några fighter åt dig men att du blir så stark att du tar resten själv. Att du förstår att din rätt att bli lycklig är lika stor som alla andras, att du får umgås med vänner som lyfter och inspirerar dig och att du vet att du har samma rätt till lycka, frihet och karriär. Jag hoppas att du i alla lägen ser ditt värde. Att du vågar fullfölja dina drömmar. Jag hoppas att du ska älska att leva. Det är iallafall mitt mål med föräldraskapet och jag ska göra mitt bästa för att lyckas.

En del av mig, en del av din pappa, men ett helt nytt liv. Vi kommer alltid att finnas vid din sida, heja, stötta och älska. 

Jag är så glad att just du kom, du får mig att känna mig som världens rikaste. Tack för att du gjorde oss till en familj, för att du förde mig och din pappa ännu närmare varandra. Grattis på din första födelsedag vår lilla ögonsten, ser fram emot många, många fler och att få följa dig från första parkett hela livet, varje dag. Mamma och pappa älskar dig!

Kommentera inlägget här :