Bvc och egentid!

Igår var vi som jag skrev tidigare på BVC. Gick toppenbra och Selma var så duktig med sprutorna! Hon verkar klara sig från biverkningar också, hon var lite varm igår kväll när hon skulle sova så lite feber hade hon nog men det är allt, idag har hon varit som vanligt! Däremot var hon snabb in i vårt sovrum idag, dit vi i vanliga fall har stängt, och lyckades välta ner en spegel. Allt gick bra som tur var men ett litet märke i pannan fick hon och blödde lite från näsan. Kände att priset som sämst mamma gick till mig just då. Jag vill ju skydda henne från allt och känslan när man misslyckas är hemsk. Iallafall är den undanplockad nu och även, sen en tid tillbaka, allt annat som kan välta. 


Men hur som. Hon växer på som hon ska, tappade lite på viktkurvan bara men vi har ju nyligen haft magsjuka så troligtvis beror det på det. Vi tog cykeln upp och på vägen hem tvärslocknade hon bakom mig. Det finns ju cykelsitsar som går att luta nu för tiden till lite liggande position men vi sa "hur ofta somnar barnen då?" när vi skulle köpa en. Ofta tydligen, haha!

Vi tog det lugnt resterande dagen igår och halv nio igår kväll slocknade jag i soffan. Det hör inte till vanligheterna! Var så trött.

Idag har vi, förutom vält speglar, tvättat och varit ute en stund. När Daniel kom hem slängde jag mig iväg spontant till en gårdsbutik i Deje, plockade upp mamma som stod och putsade fönster på vägen som sällskap. Fanns så himla mycket fint och en ring att sätta på väggen med ljus i fick följa med hem. Suktat efter den så länge nu :-) Handlade på vägen hem och vad skönt och välbehövligt det är att få göra något helt själv emellanåt!

Nu ska jag ta kvällen! 
Godnatt ♡

Slitsamt att vara på bvc

Kommentera inlägget här :