Tillbaka till verkligheten

Idag är första dagen tillbaka på jobbet efter föräldraledigheten. Jag jobbade ju visserligen juli, men det gick så snabbt så det kändes knappt som jag hade jobbat. Då kändes det ändå okej eftersom jag visste att jag sedan skulle få vara ledig lite igen med familjen. Nu känns det lite tyngre att börja igen, att missa så mycket tid med min lilla stjärna och att inte få vara ledig igen förrän.. nästa sommar kanske? Det känns så extremt långt dit. Men det är så det är. Det känns i alla fall lite, lite bättre att Selma får en sån mjukstart på förskolan, hon går ju bara 15 h i veckan nu till en början. Då hinner vi landa i det allihop och vänja oss vid en ny vardag. Det är i alla fall superkul att träffa kollegorna igen, och att få en normal inkomst!

Igår var vi iväg till Ikea (igen!) och fixade knoppar till Selmas kök som jag glömde sist. Nu är det nästintill klart äntligen, tog lite längre tid än planerat. Så snart kommer bilderna på det! Vi passade på att äta där, men kan ju inte påstå att maten egentligen är speciellt god. Selma fick i alla fall en glass till efterrätt så hon var supernöjd. Jag undviker gärna sötsaker till henne men klart hon också ska få lite godsaker emellanåt!

Börjar känna mig aningens trött. Trots sovmorgon plus en liten vilostund innan jag började idag. Selma vaknade inatt och var ledsen, så jag tog in henne så hon fick somna mellan oss. Och åh, så mysigt det var, men trångt!! Vi har ju inte sovit med henne i sängen sen hon var 4 månader ungefär! Förutom när hon var magsjuk i början av sommaren. Hon låg still till en början, men sen började hon snurra runt och lägga sig på tvären i sängen. Jag fick i alla fall huvudet som jag kunde ligga och snosa på, Daniel vaknade upp med ett par fötter i ansiktet, haha! Hon är ju superduktig och sover i sin egen säng hela nätterna vanligtvis, men att ta över henne till vår säng på natten någon gång ibland tycker jag känns helt okej. Då får man passa på att mysa med den där varma lilla kroppen, hon har ju liksom aldrig tid att mysa på dagarna direkt!

Nu blev det långt men jag har rast och lite långtråkigt, ska fixa mig något att äta innan jag gör en sista sväng ute på spåret. Slutar kl 23 ikväll, hinner landa lite hemma innan jag ska iväg imorgon vid lunch igen.

Ha en fin fredagkväll!

Kommentera inlägget här :