12 juli

Nu var det ett bra tag sen jag orkade kika in här sist! Jag har varit så extremt trött, för ungefär en vecka sen började jag dessutom jobba igen. Så det har varit lite ovant att vara igång igen! Men lite skönt faktiskt. Jobbar juli ut sen får vi lite ledigt allihop tillsammans i augusti innan Selma ska skolas in på förskolan. Lillskruttan!

Sen sist jag skrev har hon tagit sina första steg och nu springer hon för fullt. Så himla duktig och det gick så fort! Ett av de stoltaste ögonblicken jag varit med om. 

Igår åkte vi till stranden ett par timmar. Selmas andra gång hon badar ute. Och hon gillar det faktiskt men roligast är att springa på stranden/gräset. Så det är ingen lugn och ro att åka iväg med henne direkt, haha. Jag har inget emot att hon vill springa runt men när hon ska springa fram till andra familjer och ta grejer hela tiden blir man lite svett 😅 Försökte distrahera henne att sitta still med en bulle till slut, jag som annars är emot socker till barn, men hon plockade bara isär den och sen var det full fart igen. Men en supermysig dag och hon somnade på ungefär 3 minuter igår kväll och sov i 12,5 timme utan ett enda uppvak. 

Idag är jag iväg och jobbar igen, en dagtur så jag hinner hem innan hon somnar 😊 
Sitter just nu och har rast och letar efter hotell i Göteborg. Vi tänkte åka dit i början på augusti troligtvis. Vi ska bara bestämma om lillan ska med eller om vi ska åka själva, vi vill helst vara borta två nätter, men vet inte om vi orkar vara ifrån henne så länge! Så vi får se vad vi bestämmer oss för. Ska bli skönt att komma bort iallafall - barnfritt eller inte 😊

På vägen hem sen ska jag hämta ut ett paket, beställde en del från Next till S. Billigt och bra till förskolekläder och bra kvalité. 

Nu ska jag strax förbereda mig för en bussresa tillbaka till Karlstad.
Ha det fint!  

Kommentera inlägget här :