Utflykt

I lördags åkte vi iväg för en utflykt över dagen. Daniel visste inte vart vi skulle, hade planerat Mormors glasscafé men när han kom ut från macken i Sunne med en varsin glass för att överraska kände jag att ännu mer glass fick vänta lite. Så vi åkte till Tossebergsklätten, beundrade utsikten och visade Selma kottar. Efter det skulle hon plocka varenda kotte vi hittade. Sedan var det lunchdags för Selma och även vi var smått hungriga så vi svängde in på det berömda Diner 45. Selma mumsade för fullt på amerikanska pannkakor och vi delade på kycklingvingar och alldeles för starka chili cheese. 

Efter det var vi ganska mätta men glassen var ju såklart ett måste. När vi kom dit sprack himlen upp och det blev riktigt varmt och soligt. Vi delade på en glass och det räckte gott och väl. Glassen var god men värd 95 kr? Njaa. Men däremot omgivningen, så mysigt!
Mätta begav vi oss hemåt, vid en kisspaus hittade vi även några liter svamp. Så himla mysig dag med min lilla familj. 

Idag har vi haft hela min familj, utom pappa, här hemma på fika. Fick en mysdress, skinnjacka och pengar i för tidig födelsedagspresent. Så nöjd! 
Ikväll har vi städat och tvättat bilen, packat och förberett för imorgon. Ca 09 lämnas Selma hos sin mormor och sedan drar vi mot Göteborg. Känns overkligt just nu att vi ska iväg, och även vara ifrån S. För min del blir det första gången så länge. Det kommer bli bra bara vi kommer iväg, och det blir mysigt för henne att umgås med mormor. Men usch vad det känns i hjärtat. Jag vet att det kan verka töntigt och att jag kanske är en hönsmamma. Men för mig är varje stund utan henne förlorad tid. Tid i hennes barndom som aldrig kommer tillbaka. Hon är bara såhär liten en gång i livet och jag vill verkligen ta tillvara på det. Hon är så extremt rolig och mysig att umgås med just nu. Men det blir nyttigt, för oss alla. Jag intalar mig det iallafall!

Nu ska jag gå och lägga mig. Försöka tagga upp för semester. Få gå på stan i lugn och ro, äta mat utan att försöka underhålla ett barn samtidigt, vila öronen från "hoppe hoppe hare", få åka karuseller, skratta och ha roligt ihop med mitt stora hjärta. Det är vi värda ♡

Kommentera inlägget här :