Dopförberedelser

Senaste veckorna har gått åt till att förbereda inför Selmas dop som är på lördag. Denna veckan har vi lagt i en högre växel såklart, det trillar in paket med saker jag beställt till dukning, kläder har inhandlats och igår var vi och storhandlade allt som behövs till bakning och tilltugg! Det kommer bli en herrans massa att äta, riktigt festligt men vi tyckte att det är bara dop en gång och det sista jag vill är att det ska kännas snålt!
Så idag ska vi baka för glatta livet, imorgon kväll får vi förhoppningsvis åka till lokalen och börja duka och pynta!
Även fast det är mycket att tänka på och mycket som ska fixas så är det så himl roligt. Tror iallafall det kommer bli jättebra och viktigast är att vi ligger i fas och att jag inte känner någon stress :)

Vi ska iallafall ta tag i dagen här nu, Selma sover fortsatt bra på nätterna men hon drömmer en himla massa verkar det som för hon skriker ibland ett kort skrik rakt ut, ibland somnar hon om direkt men ibland vill hon ha nappen. Utöver det äter hon en gång ca 04. Så det är en lite trött mamma här på dagarna nu. Men senaste dagarna när hon vaknat vid 9.30 har hon fått mat, ny blöja och sedan har hon slumrat/myst en timme extra! Guldvärt för mig som också fått sova lite till. Precis som att hon känt på sig att "okej mamma är lite sliten så bäst jag håller mig lugn en stund till".

Hur som. Dags för lite mat i magen på oss båda innan promenad med Charlie väntar och hämta ut ett paket med förhoppningsvis de sista grejerna till bakandet. Sen hittar ni mig i köket resten av dagen :)

En iskall promenadtur häromdagen. Idag skiner dock solen! :)

Kommentera inlägget här :