Dagen vi plussade

Idag är det ett år sen vi fick det där magiska plusset på stickan. Dagen vi fick veta att våran lilla Selma hade flyttat in i magen.
Det var fredag och efter några dagar av illamående och kväljningar av matdofter fick jag frågan på jobbet om jag var gravid. Först var jag säker på att jag inte var det utan det var något annat fel på mig. Jag tyckte inte vi direkt varit aktiva just då om ni förstår..
Men ju mer jag tänkte på det så insåg jag att möjligheten fanns men ville inte hoppas på för mycket då vi gjort dom där testerna tidigare och blivit besvikna.
När jag kom hem den kvällen sa jag till Daniel att jag kommer göra ett test imorgon bitti bara för att ev utesluta en graviditet innan jag kontaktar läkare. Trots att vi sagt i över ett år att händer det så händer det och då blir vi glada så var vi ändå nervösa båda två!
Lördagsmorgonen kom och jag gick upp för att kissa i en mugg, sen skulle det svalna en stund innan stickan skulle ner. Dock kom Daniel efter en stund och välte ner muggen rakt ut över toagolvet 😂
Så proceduren fick göras om. Till slut stod vi iallafall där och stoppade ner stickan i muggen. Väntan kändes som en evighet men ganska snabbt började en svagt streck skymta som sedan blev starkare och starkare.
Först blev jag jätteglad, i någon sekund, innan jag blev kallsvettig och nästan lite panikslagen. Det tog några timmar för mig att smälta innan jag på riktigt blev jätteglad. Daniel däremot tog det någon dag för, sen kom även hans glädje och någon vecka senare även tårarna när vi inte kunde hålla oss utan köpte hennes första små strumpor.
Den lördagen förändrade vårt liv för alltid. Där stod vi med vår lilla ärta i magen och skulle gå in i vecka 6. Dagen efter gjorde jag ytterligare ett test bara för att vara helt på den säkra sidan.
Idag ett år senare ligger vår lilla skatt bredvid oss i soffan och förgyller vårt liv med så mycket glädje, 4 och en halv månad gammal. Så underbar och perfekt ❤
Jag hoppas innerligt att jag ska få uppleva allt detta igen. En graviditet är inget jag tar för givet och är så tacksam för att det gick vägen för oss. Och jag hoppas så att alla där ute som vill och som kämpar också ska få uppleva allt detta magiska!

Andra testet vi tog, dagen efter första plusset!

Kommentera inlägget här :