Scotts 18/3 2011

I fredags var det dags att dra iväg på Scotts igen. De spelade i Skara och när jag och Millan fick erbjudande om att komma ner på deras spelning och bo gratis på hotell kunde vi ju inte tacka nej - såklart! Så vi packade volvon och drog iväg på en roadtrip. Kom fram lite senare än planerat och mötte upp managern, Daniel. Blev visade till vårt rum och gjorde oss iordning medan vi förfestade. Sen blev det taxi ut till Folkets park och där var det faktiskt riktigt bra drag och mycket folk. Och såklart bra musik ! När det stängde blev vi kvar och tittade på när de plockade ihop scenen och hängde lite "backstage" där vi träffade en kille som hade jobbat med Eddie Meduza, han var lite speciell kan man väl säga... Vi träffade även trummisen i Zekes, en som spelar i Timoteij och på hotellet mötte vi ingen mindre än Bert Karlsson, så skön !

När kvällen var slut och allt var ihop plockat fick vi åka med i bussen tillbaka till hotellet, måste sett rätt roligt ut med en stor buss inne bland Skaras ganska trånga gator. Men helt klart värd kväll och jag somnade riktigt skönt i en säng som inte är stenhård, som jag sovit i de senaste 3 månaderna, eller förutom i torsdags då. Men det är en annan historia!

Dagen efter åkte vi över till Lidköping för att äta lunch med Daniel och släppa av han vid bussen där de andra väntade. Åt världens godaste lasagne där, jag som egentligen inte är något fan av det!

Tack alla i Scotts för en rolig kväll!




Hotellrummet




Dags att plocka ihop


Kul backstage tydligen!


Han som jobbat med Eddie Meduza, som inte va riktigt helt 100


Skjutsen hem


I bussen, jag och Daniel. Fråga inte vad jag gör för min, skyller på alkoholen och tröttheten!

Kommentera inlägget här :