STOCKHOLM!

Hej på er!
Vi kom hem från Stockholm i torsdags kväll efter två underbara dagar. Onsdags kom vi upp vid två-tiden och åkte direkt till Kista galleria som jag ville springa igenom. Gick där ett bra tag och åt där det fanns ett stort, stort matställe med mat från alla kulturer. Jag tog spansk mat och Daniel slog till med amerikansk. Riktigt kul faktiskt. Sen åkte vi vidare mot Älvsjö där Daniels mamma bor, lämnade bilen och tog t-banan in till centrum. Det gick ju ganska bra och smidigt för att vara nybörjare. Gick igenom Gallerian där och vidare nerför Drottninggatan tills vi kom till gamla stan. Gick hela vägen nerför där och kom till Slussen där vi också gick igenom en liten galleria. Tog t-banan tillbaka upp till centrum och gick åt andra hållet på drottninggatan i fler affärer. Långt gick vi, och lite nya och fräscha kläder fick vi med oss, innan vi åkte tillbaka mot D's mamma, med ett stopp på vägen för mat och cider, och somnade som två klubbade sälar. Torsdagen spenderade vi på båtmässan som även innehöll flugfiske och jaktmässa. Så älskling hade en hel del att titta på och det var bara för mig att stå ut med tanke på att jag hade en ängel till pojkvän som sprang med mig överallt dagen innan utan ens en suck. Det var faktiskt riktigt tråkigt att komma hem igen, på något sätt gillar jag Sthlm även fast jag inte klarar av stressen, plus att vi hade det så mysigt.  

I fredags kom Sofie, Sandra och Millan hit till mig och drack lite gottis och så dammades vattenpipan av! Trevlig kväll. Lördag blev det Ikea halva dagen och sen hem till syster för filmkväll bara hon och jag, och vi såg passande nog filmen Allt för min syster. Så himla bra film! Och det snyftades en del i andra änden av soffan, jag lyckades hålla mig.. för det mesta!

Nu - NHL med älskis!

Kommentarer :

#1: Ellen

Förlåt att jag inte svarat, men halsbandet har jag köpt på MQ :)

skriven

Kommentera inlägget här :