Sjukstuga

Nu börjar det äntligen vända här hemma. Selma har hostat och haft svårt att sova både dag- och nattetid och näsan har runnit. Även jag och D har varit krassliga men nu börjar jag se ljuset i tunneln. Vi har helt fallit ur rutinerna så det ska bli skönt när Selma äter och sover som hon gjorde innan igen!


Vi tog oss en tur ut idag, handlade lite och åkte och hämtade ett par skalbyxor jag köpt till Selma. Så när vi kom hem slängde vi på dom och invigde dom på en gång. Gungade lite men det var hon inte så förtjust i så satte oss i solen i sandlådan en kort stund. Hon hade fullt upp med att upptäcka stenar, pinnar och sanden. Spännande att känna på nya saker. Satt dock inte alltför länge då det blåste så och hon fortfarande inte är helt fri från förkylningen, men skönt med lite luft iallafall. Nu ska jag bara få tag i en bra jacka också :-)
Sen drog jag och lämnade cellprov, roligare saker kan man göra men så viktigt! Speciellt nu när jag fått S, nu vill jag göra allt jag kan för att upptäcka saker i tid så jag kanske har större chans för att klara mig. Jag är verkligen livrädd för att inte få se henne växa upp. Tur man inte vet vad som väntar och jag har blivit bättre på att ta tillvara på varje dag! Även jag och D är bättre på att lösa konflikter snabbt och att inte skiljas åt som ovänner. 

Hur som, kvällen har gått åt till att titta på hockey, riktig nagelbitare men så bra match! Suttit själv då mannen var iväg på matchen och Selma tog kväll tidigt idag. Eller ja, tidigare än vanligt iallafall. Inte så konstigt när hon tog morgon 04 imorse kanske, vi fick henne iallafall att somna om en stund till slut men jag ber till gudarna att hon inte har samma planer till morgonen :-) Nu har klockan dragit iväg och jag ska skynda mig att hoppa i sängen! Förhoppningsvis får jag sova till 07 iallafall! 

Med tanke på vad kort stund vi var ute så har hon inga skor på sig! När vi ska ut längre stunder kommer hon såklart ha skor också! Även en annan jacka som sagt som skyddar mot vind i nacken. Ville bara förtydliga det ifall någon är orolig ;-)

Kommentera inlägget här :