Minisemester

Så var vi hemkomna från Göteborg! Tre helt fantastiska dagar har vi haft. Vi kom ner i tisdags strax efter 12 och möttes av strålande sol. Vi började med nordstan en stund, köpte ett par skor i födelsedagspresent till mig själv som jag suktat efter i flera månader. Sedan åkte vi och parkerade bilen utanför hotellet, tog en promenad längs Kungsgatan och åt en sen lunch. Efter det gick vi mot Paddanbåtarna och åkte med den längs kanalerna. Vi gick sen mot hotellet, kikade in i feskekörka på vägen men det var inget att direkt hänga i granen tyckte jag. När vi kom till hotellet checkade vi in, gick upp och vilade lite på rummet innan vi gjorde oss klara och gick ut för att äta middag. Målet var en grekisk restaurang nästan vid avenyn men kort från hotellet hittade vi Pinchos som vi velat testa ett tag, så där hoppade vi in istället. Vi var båda lite trötta på att gå vid det laget. Det var perfekt också att bara beställa några smårätter då vi egentligen inte var speciellt hungriga. Vi var tillbaka och däckade på rummet vid strax efter 22, helt slut efter första dagen. Kan också tillägga att vårt rum var verkligen SÅ fint!


I onsdags vaknade jag av den inbyggda "Selmaklockan" kl 6.45. Sedan låg jag och väntade på att Daniel skulle vakna. 09.30 vaknade han äntligen och då fick jag sång och paket på sängen eftersom det var min födelsedag. Sedan blev det frukost och mot Liseberg. Hade en riktig toppendag, Fredda mötte upp oss och vi åkte karuseller, spelade på hjul och tävlade i massa andra spel och vann massa gosedjur till Selma. Även lite andra vinster följde med hem! Jag utmanade även mig själv ordentligt och slängde mig iväg i Helix. Skakade som ett asplöv och tårarna rann när den äntligen var över, haha! Aldrig någonsin mer sätter jag mig i den. Men jag gjorde det iallafall :-) Vi var iallafall där till stängning innan vi hoppade in i en taxi tillbaka till hotellet. 

Igår ringde klockan tidigt och vi åkte mot resans sista stopp, nämligen Ullared. Shoppade loss på rekordtid där inne, fick med oss massa fint och bra att ha hem. Vi drog oss sedan hemåt och hämtade hem våran efterlängtade lilla stjärna. Gud så vi hade saknat henne! 

En riktig toppenresa med nya minnen vi aldrig kommer glömma. Det var SÅ skönt att komma bort, bara få vara vi, men ännu skönare att komma hem igen. Vi kikar en ny resa tillbaka redan nu, i december tänkte vi ta med mini och gå på jul på Liseberg. Älskar att ha saker att se fram emot! 

Idag har D åkt iväg över helgen, Selma och jag har hängt lite hos mamma och pappa, varit och handlat och nu är hon nattad. Jag ska duka fram mitt godis och bara må gött en stund, sen ska jag lägga mig tidigt! Så trött efter dehär dagarna!

Kram på er ♡

Kommentera inlägget här :