Veckan vi vill glömma

Äntligen är vi helt friska här hemma. Förra veckan började med feber på Selma, torsdagen kom Daniel hem och mådde dåligt, visade sig vara magsjuka så han låg däckad till lördagen. Då löste jag och Selma av honom, jag började känna mig konstig i magen på kvällen, kl 20 vaknade Selma och kräktes och 10 minuter senare var det min tur. Så vi blev sjuka ganska samtidigt kan man säga. Sen höll det på ett par timmar ganska ordentligt, försökte hjälpa Daniel emellanåt att tvätta sängkläder, handdukar, mattor osv. Efter att vi under natten fått i Selma vätskeersättning med jämna mellanrum så vände det iallafall ganska fort som tur var! Söndagen var Selma pigg igen, däremot var jag som ett vrak. Var så fokuserad på att få i henne vätska att jag glömde bort mig själv, haha. Så på kvällen mådde jag pest men ville ändå få hennes paket inslagna för i måndags fyllde hon ett år! Pinade mig upp på måndag morgon och så sjöng vi för henne innan hon fick krypa upp i vår säng och öppna paket! 

Mot eftermiddagen tog vi oss ut en liten sväng för att få lite frisk luft. Vi var dock fortsatt hängiga men vi gjorde vårt bästa för att hon trots allt skulle få en så bra dag som möjligt!
Tisdag mådde vi bättre så vi tog oss ut på en cykeltur, Selma fick bland annat en cykelsits av oss så den ville vi inviga. Hon satt jättenöjd där bak och tittade sig omkring, gosungen! 
Sedan dess har vi piggat på oss mer och mer för varje dag och nu är vi helt återställda och äter som vi ska igen. Så skönt! En sak att vara sjuk själv men att se sitt barn så hjälplös, usch! 
I helgen nu har Daniel haft tävlingar båda dagarna så igår hängde vi hos mamma och pappa, Selma fick krypa runt alldeles naken i gräset på deras baksida. Man riktigt såg vad hon njöt av det! 
Idag har jag och mamma gjort Bergvik. Selma fick en potentiell midsommarklänning, annars blev det mest lite shopping till mig själv idag. Ett av mina nyårslöften var att börja unna mig själv lite saker igen, och jag tycker nog att jag börjar lyckas! När vi kom hem gjorde vi köttgryta, inget jag gjort förr faktiskt men det blev SÅ gott, även Selma åt som en häst. 

Nu ska vi avsluta denna veckan och hoppas att vi får vara friska veckan som kommer och många fler framöver!
Till helgen ska vi ha Selmas kalas som vi fick skjuta fram och imorgon ska vi till leklandet, det ser vi fram emot.

Ha det fint! 

I sin nya cykelsits

I gräset med rumpan bar hemma hos mormor och morfar

Kommentera inlägget här :