Fullspäckad helg

Denna helgen gick verkligen i ett kan man säga. Men vi har haft det så mysigt min lilla tjej och jag. I fredags var vi ju och umgicks med Johanna och Malin och deras små. Handlade på hemvägen och sen kom Mia och Niclas med barn, jag klippte N och sedan beställde vi hem pizza. Resten av kvällen slappade jag bara, var ju ensam hela helgen eftersom D åkte på tävling. Lördag myste vi hemma på förmiddagen, sedan ner på stan och lunchade med Angelica och Sonja innan de följde med oss hem, fikade och busade på Selmas rum. Sonja stannade sedan hela kvällen och vi satt och pratade om allt och inget fram till klockan blev midnatt. Så mysigt med lite sällskap! Söndag efter Selmas vila åkte vi till leklandet och härjade ett par timmar. Mötte upp min bror, syster, hennes man och så allas barn. Så himla roligt! Selma somnade riktigt gott den kvällen och D kom äntligen hem så vi beställde hem mat och tanken var att mysa ner oss i soffan men istället fick jag åka iväg på jobb. Det gav mig istället en ledig dag igår så det gjorde inte så mycket. Utöver det har det varit de vanliga vardagsbestyren, promenader med Charlie osv så jag var faktiskt riktigt trött i söndags kväll.


Igår efter vi hade hämtat Selma på förskolan åkte vi och plockade lite svamp. Blev ett gäng med trattkantareller, alltid kul att komma hem med något iallafall även fast jag inte ens äter svamp.

Idag är det återigen jobb på schemat. Slutar imorgon bitti och då blir det att fortsätta med tvättberget hemma. Precis lagom att vi skulle ta tag i det förra veckan gick tvättmaskinen sönder. Som tur var gick det att beställa en reservdel så D kunde laga den! Så nu har vi ungefär 100 maskiner att ta igen känns det som. Den kom i rättan tid iallafall för Selma hade typ ett par strumpor kvar, haha.

Nej, nu har jag tagit natten och ska sova, ju fortare jag somnar desto fortare får jag komma hem! 

Kommentera inlägget här :