Klappa händerna!

Herregud hur löjlig man blir när ens barn lär sig något nytt! Det är så världen stannar upp och man vill ringa till nyheterna, typ. Imorse när Selma satt och åt gröt så klappade jag i händerna varje gång hon tog en tugga. Såg att hon satt och studerade mig lite grann och plötsligt sätter hon upp sina söta små händer och gör likadant. Trodde jag skulle spricka av stolthet. Så idag har dagen gått åt till att klappa händerna, ungefär. 


Häromdagen började jag jobba lite smått igen. Var iväg mellan 14-23 och fräschade upp minnet lite så nu är jag redo att hoppa in vid behov och när det passar. Känns skönt med lite extrapengar och spara lite föräldradagar.

Nu sover förhoppningsvis Selma för natten och vi ska kika film en kort stund innan vi gör detsamma. 
Nattningarna just nu är inte alltför roliga och det blir väldigt lite tid över till bara oss två. Men det är bara härda ut, någon gång vänder det väl tillbaka till det normala :-) Fördelen just nu är istället att hon, när hon väl somnar, sover hela natten. Man får se det positiva i allt!

Ha en fortsatt trevlig kväll.. och imorgon, f r e d a g ! 

(Edit: Selma är vaken. Igen! Kampen fortsätter! Film verkar återigen få bli en annan kväll)

En morgon när jag skulle plocka upp henne hittade jag henne såhär. Den här damen är allt annat än stilla just nu! 😊

Kommentera inlägget här :