Insomnia

Jag har kommit in i nåt mode på natten där jag inte kan somna! Vi lägger oss oftast mellan 22-23 och jag är skapligt trött, Selma somnar, Daniel somnar men minsann inte jag! Tycker jag borde somna superlätt för jag är rätt trött på dagarna just nu, Selma har brutit sin trend med att sova hela nätterna med att vakna 1-2 gånger för mat. Och när man är van att få sova tar det lite tid innan kroppen vant sig med mindre sömn igen. Och nu blir det ju ännu mindre när jag dessutom ligger och snurrar till 01-02. Jag hoppas det vänder snart igen, både med min sömn och lillans. Hon är inne i en utvecklingsfas just nu så man kan ju hålla tummarna att det beror på det. Hon är visserligen supersnäll på nätterna ändå och är bara vaken ca 20 min innan hon sover igen, men då är det ju detdär med att jag ska lyckas somna om. I-landsproblem egentligen. Men jag som älskar att sova var ju överlycklig när hon skämde bort oss så där ett tag 😉 "Sov när bebisen sover" säger dom, problemet är bara att man vet aldrig om hon tänkt sova 20 min eller 2 timmar, och ni kan ju gissa hur länge hon sover de få gånger jag faktiskt lägger mig 😉 Hur som, dags att göra ett nytt försök med sömnen innan donnan vaknar om nån timme för första målet.

I övrigt mår iallafall lillfisen hur bra som helst och växer så det knakar, omkring 6,5 kilo tung, 63 cm lång och numera klädstorlek 62. Jag vet att jag säger det sjukt ofta, men det går så himla fort!

Lilla älskling. Tur du förgyller dagarna med så mycket glädje!

Kommentera inlägget här :