16e december

Måndag kväll och ny vecka. Sista veckan innan julafton. Hur fort har det inte gått? Har redan ångest för att alla julsaker ska bort!

Ikväll är det iallafall glögg, pepparkaka och mys i soffan som gäller. Kikar solsidan från igår som jag missade, var på bio och såg hunger games 2, sådär film faktiskt. Hade kunnat vart bra men alldeles för seg, och slutet.. Besvikelse. Inväntar PH som börjar om en halvtimme. Direkt efter det blir det att sova, skapligt trött idag fast jag egentligen inte gjort något vettigt mer än varit ute en sväng med mamma, kikade lite julklappar och åt mat på bergvik! La mig i badet när jag kom hem och efter det har jag varit hur trött som helst. 
Men stannar uppe ett tag till och njuter av allt julmys och vår gran som äntligen inhandlades och kläddes igår. Och oj vad vi fick leta runt bland granarna innan vi hittade en fin, hörde många suckar från min käresta men tur han har sånt tålamod med mig. Ända tills försäljaren plockade fram en helt ny gran som inte stod framme, då slog vi till och hade hittat rätt :) En kungsgran blev det iår, så förhoppningsvis har jag inte barr i lägenheten i flera månader framöver sen. 

Hoppas ni har fått en fin start på veckan!




Kommentera inlägget här :