Long time no see

Nu var det himla längesen jag kikade in här! Vi har faktiskt haft ganska fullt upp senaste två veckorna. Vi har promenat med vänner, varit på Leos lekland för första gången, shoppat sommarkläder till Selma, varit på Ikea, umgåtts med våra familjer osv osv. Kommer inte ens ihåg allt men roligt har vi haft och varit helt slut på kvällarna så orken har inte funnits att skriva här :-) Men nu så. 


Denna helgen har även den varit späckad. I fredags tog jag en promenad med Selma till öppna förskolan där vi mötte Malin och Fabian. Fullt ös på lilla damen nu när vi är där, roligt att se! 
I lördags var vi på I2 marten en sväng men det fanns inte alltför mycket att titta på, Charlie fick sig en ny sele dock. Sedan åkte vi till biblioteket där vi hade en barnbok att hämta ut till S. Tog oss även en fika där, mysigt! :-) Efter det kände vi oss inte riktigt redo att åka hem så vi åkte över till Kristinehamn till Daniels moster och hälsade på. Även hans mamma kom dit. Kvällen blev superlugn hemma i vanlig ordning. 
Igår skulle Daniel åka upp till Borlänge och hämta hem massa grejer till sitt fiske. Så han frågade om vi ville följa med och i samma veva ta en runda i Kupolen. Såklart vi ville det. Så vi drog iväg igår förmiddag, kom fram strax efter 13 och letade efter någon god mat i Kupolen men utan resultat så det blev mc donalds. Ingen höjdare precis och när vi ätit klart och gick en runda så sprang vi såklart på en restaurang direkt. Så typiskt oss! 
Iallafall handlade jag lite grann och enbart till mig själv denhär gången! Wiho. 
Vi åkte sen hemåt runt 17.30 efter att ha varit i paradiset för Daniels del med fiskegrejer högt och lågt. Selma sov en del i bilen så 23 igår kväll somnade hon. Haha! Men det får bli så ibland. Hon skötte sig iallafall exemplariskt trots över 40 mil i bilen. Duktiga tjejen våran!

Idag har vi bara slappat hemma jag och mini. Varit lite sleten och har en bråkig huvudvärk som hållt i sig i över en vecka nu. Färgade ögonbrynen och fräschade till mig lite så blev det snäppet bättre iallafall men nu ikväll kom den tillbaka igen. Får kolla upp det om det inte är bättre imorgon! Denna veckan är helt oplanerad än så länge, känns ganska skönt men något kul får vi hitta på annars blir vi så rastlösa båda två. Hoppas vädret kan bli lite bättre bara! 

Nu ska jag ta kvällsrundan med Charlie, slappa lite till i soffan innan jag intar sängen. Selma sover sen strax innan 20 så tur hennes rutiner inte ruckades alldeles för mycket efter igår. 

Ha de! 

Promenader med vänner :-)

Bus på Leos lekland

Ny "haklapp" med ärmar. Nu kan hon kladda bäst hon vill :-) 

Kommentera inlägget här :