Fredag

Så var det fredag igen och inatt är det återigen min tur att få s.o.v.a! Inte för att jag är vaken så mycket de andra nätterna heller men ändå skönt att slippa upp och byta blöja och ge mat. Men det är en himla snäll och duktig tjej vi har, mellan 00-08 ungefär är hon vaken en gång oftast i max en halvtimme för lite mat. Ibland kan hon vakna till två gånger. Och efter 08 slumrar hon också till och från en stund till så vi är väldigt skonade från vaken-nätter får jag säga. Även fast D fick en hyfsat bra natt förra fredagen så hade han ändå haft "en av sina värsta nätter i livet" och när jag vaknade kl 11 (!!) kom han in i sovrummet som en zombie och lämnade över henne innan han däckade på soffan. Karlar alltså.. Är det inte förkylning så är det något annat.

Vi har iallafall varit på bvc under veckan och lilla damen väger nu 4800 g och har växt sig 55 cm lång. Vart tog min bebis vägen? Hon har blivit så stor! Hon ler nu för fullt när man pratar med henne, rör sig betydligt mycket mer och nacken blir starkare och starkare. Så häftigt att se allt som händer!

Nu kommer snart Daniel hem och tar helgen. Ska åka och slänga lite skräp, sen får vi se vad vi hittar på i finvädret!

Kommentera inlägget här :