Måndag och bula i pannan

Vissa dagar slår man rekord i klumpighet. Skulle sätta mig en stund på tåget idag på en slags bänk,  ovanför den bänken är ett hyllplan i typ, metall. Det går att sitta om man sitter långt ut och lite kutryggad. Men jag hoppar långt in och rakryggad och pang sa det i bakhuvudet. "Jävlar". Jobbar vidare och ska sedan dit igen och hämta en sopsäck. Utan att tända lampan böjer jag mig hastigt över bänken och ett ännu hårdare pang. På exakt samma ställe fast med pannan istället. Det var ju dumt att lära sig första gången att det gjorde ont. Så är det någon som har sett en tågvärd som det ser ut som det ska växa ett horn i pannan på idag så är det mig de pratar om. Bulan och huvudvärken har iallafall lagt sig nu, tack och lov.
 
Så att komma fram till Torsby nu ikväll var efterlängtat. En dusch, fisksoppa & smörgås framför desperate housewives och nu är det natten. Godnatt,  trötta måndag. Kom aldrig mer tillbaka, jag klarar mig bra ändå utan buckliga ytor i fejset.
 
Något positivt iallafall var att jag fyndade grymt snygga stövlar på lunchen idag. Ibland ska man ha tur. Mer om det imorgon ☝

Kommentera inlägget här :