25!

Ja hörni, för lite mer än en vecka sen fyllde jag 25. En dag jag i flera månader haft lite halvångest för. Det är ändå en milstolpe och när jag var mindre såg jag alltid mig själv som husägare, mamma och med ett fast jobb när jag var 25. Därav blev jag stressad. Och så mycket annat jag såg mig själv ha upplevt innan, au pair i USA bland annat. Det var inte alls längesen jag var 18 och tyckte att "jag hinner". Och egentligen, vad har jag gjort med åren mellan 18-25? Jobbat i hemtjänsten, flyttat till Trollhättan och läst till frisör, flyttat hem, jobbat på två olika salonger, städat på hotell, inom vården igen och är idag utbildad tågvärd som jag även jobbar som just nu. Jag har även privat flyttat inom Karlstad några gånger, haft min första riktiga lägenhet, blivit sambo, skaffat två katter, förlovat mig, köpt min första helt egna bil och senast - skaffat hund! Så jag kanske inte är mamma, jag kanske inte har ett fast jobb osv. Men jag är så jäkla nöjd över livet jag lever just nu ändå! Vem har sagt att jag inte kan bli mamma vid 30? Jobba som au pair vid 27? Ja ni fattar. Det har bara varit min egna spärr som spökat hela tiden och det är så jäkla skönt att den släppt nu. Att fylla 25 var bland de bästa födelsedagarna jag haft kan jag säga och det är så skönt att vara förbi den gränsen. För det är nu livet börjar, lite så känns det faktiskt ;) Allt tar sin tid och någon dag står jag där med allt det jag drömmer om. 

Iallafall så blev jag grattad hela dagen av familj och på kvällen vännerna som kom över för fika, bål och utgång. Även en stor överraskning att det ringde på dörren när alla kommit och när jag öppnar står mitt fina hjärta där som tagit sig hem tidigare från SM i fiske för min skull så han kunde få fira mig och vi iallafall fick somna ihop (han skulle vart borta hela helgen annars), en överraskning han hade kokat ihop med mina vänner. Ni är så himla fina allihopa och jag är så glad att ni finns i mitt liv. 

Fick även superfina presenter och blivit såå bortskämd. Bjuder på några bilder på lite utav det :)

Marc by Marc Jacobs klocka från mamma och pappa


Thomas Sabo armband+berlock från hjärtat och två berlocker från mina två bästa vänner. Två hade jag sen tidigare :)

Kaffe/te muggar från brorsan och Malin!

Två SNÖ armband från svärföräldrarna. 

Och firandet såg ut ungefär såhär:


Även köpt mig en egen försenad present. Men det får komma i ett annat inlägg! Ska få liv i min man strax tänkte jag och sen blir det tacos-mys här hemma. Ska även unna mig ett glas rose tänkte jag såhär på en vanlig onsdag. Fint ska det vara som 25åring ;)
Ha en fin kväll! 
Hej.

Kommentarer :

#1: Maria

Men vilka underbara nära och kära du har!!! Skitfina presenter!!! Ps. Stressa inte, du ska verkligen vara nöjd med allt du har åstadkommit hittills :D well done you!

Svar: Ja eller hur! Supernöjd med allt :D Nej jag har slutat stressa nu, åldersnojan är över! :D
Madelene Höijer

skriven

Kommentera inlägget här :