29e juni 2012

Igår åkte jag, mamma och pappa till Munkfors för att fira morfar som fyllde år samt hämta hans bil som han inte har användning av längre. Och idag står den på verkstan. Så länge fick den va hel.
Påvägen från Bergvik förut började det lukta bränt av bilen och när vi stannade rök det utav helvete så med risk för att det brann under bilen fick vi utrymma och ringa brandkåren. När det började lugna sig med röken sa vi att det kanske inte behövdes nån utryckning men de skulle komma ändå som en säkerhetsåtgärd. Kändes ju dock lite lett när de kommer där med blåljus, gasmasker och hela fadderullan! Men de var så trevliga så!
Men allt gick bra och vi mår bra! Alla som vi pratat med tyckte vi gjorde helt rätt som ringde 112 och utrymde bilen. Så nu står den alltså på verkstan så får vi vänta och se vad som var fel!
 
Köpte med mig en godispåse hem förut, tände ljus i sovrummet och bäddade ner mig under en filt framför skilda världar! Vad jag behöver såna här kvällar ibland. Nu har jag precis duschat och ska köra D till jobbet. Sen blir det sova för imorgon ringer klockan 05.45. Härliga tid!
 
 
 

Kommentera inlägget här :