26e oktober 2011

Hello darlings! Mår ni bra? Jag har ju inte skrivit på några dagar nu och jag har haft fullt upp med att ordna inför idag, ringa massa samtal osv. Jag kan ju ta allt ifrån början..

För ett tag sen såg jag en annons om att de ska starta upp en ny salong i Charlottenbergs köpcentrum och de sökte både frisörer och lärlingar. Och eftersom det är just en lärlingsplats jag varit ute efter så lång tid så slängde jag in en ansökan. Förra torsdagen ringde de, fredagen åkte jag upp på en intervju och i söndags kväll ringde telefonen och min chef meddelade att jag hade fått jobbet! Trodde jag skulle dö av lycka.. Så jag har alltså äntligen fått mitt drömjobb och är påväg att uppfylla min dröm! En del dagar kommer bli långa med  tanke på att jag har en bit att pendla, men det får det vara värt.

Så idag var alltså min första jobbdag. Eftersom vi öppnar imorgon så hade vi fullt upp idag och massor att göra, greja och fixa i salongen, plocka upp färgtuber, produkter, packa goodiebags, städa, osv osv. 11 timmar senare var vi nästintill klara. Och salongen är såå fin, allt går i vitt och svart och vi har även dresscode i samma färger. Vi har även fått en superfin hoodie och t-shirt att jobba i om vi vill. Tyvärr kommer jag inte kunna vara där imorgon, ska jobba i larmpatrullen då men på fredag blir förmodligen min första dag med kunder. N-e-r-v-ö-s!

Vi kommer ha finfina premiärerbjudanden som kommer gälla ända fram till 6/11. Så boka in en dagstrip till Charlottenberg nu, klipp/färga er hos mig och passa på att shoppa samtidigt! Det är ju även 10% rabatt på behandlingar hos mig just eftersom jag är lärling.

Nej nu mot sängen. Sov endast 3 och ½ timme inatt och skulle bara va där 10-16 idag. Jovisst, 21 gick jag därifrån. Skapligt trött nu så ska bli gott och krypa ner, snart ringer klockan.



Kommentarer :

#1: Kristin

Åååh, vad kul för dig Madde! Stort grattis och lycka till nu! :) kram!

skriven

Kommentera inlägget här :