29e november 2010

Vilken oerhört givande dag.. eller inte. Gick iallafall upp imorse när klockan ringde, efter en natt som gick alldeles för fort, gjorde mig klar och drog iväg till verksamheten. När jag väl kommer dit får jag gå hem igen lika fort. Båda dom som håller i det där var tydligen sjuka. Måttligt roande. Så istället åkte jag hem, tog en powernap, vidare mot Bergvik och mötte syster och sen tillbaka hem och släpade ner en överfull och tung tvättkorg till tvättstugan som jag tog hand om.

Mitt i allt detta har jag kämpat ute på balkongen för att göra julmysigt med ljus- och granslinga. När allt är klart så upptäcker jag att flera lampor i mitten har lagt av. Kul. Får inhandla en ny på Classe under veckan då. Till råga på allt när jag slår ner arlset i soffan med ryggont och trött så välter jag ut hela mitt glas med Cola på mattan. Not my lucky day om man säger så.

Imorgon vet jag inte om jag ska iväg än. Skulle ringa vid 9-tiden och kolla om någon av dom är frisk. Men vi ska ju börja då egentligen. Så jag får väl gå upp och göra mig iordning och ringa nån kvart tidigare helt enkelt.

Nu tar jag natten.

Kommentera inlägget här :