28e november 2010

1a advent idag. Mysigt tycker jag! Tyvärr har jag inget ljus att tända än. Får försöka hitta något under veckan.

Senaste dagarna har det varit full fart. I fredags skulle vi ju dra upp båten. Vi visste ju att vattnet hade börjat frysa men trodde det skulle vara isflak som skulle gå att flytta på, om ni förstår. Men när vi kommer till båten är det 1 dm tjock is runtom hela båten så den sitter fast. Många frågor gick runt i huvudet och undrade vad fan vi skulle göra nu. Nej, iväg och köpa yxa fick det bli och D fick sätta igång och hugga sig runt båten för att få lös den. Det var öppet vatten längs med kanten så dit fick vi båten efter många om och men och några timmars slit. Vi tog oss dessvärre inte bort till rampen på grund av isen utan fick åka och låna en kranbil och sen lyfta båten rätt upp i luften och ner på båtkärran. Nervöst eftersom ingen av oss använt och styrt en kran förut om båten skulle åka rätt ner i backen eller inte. Men vi klarade det och nio timmar senare (NIO!!!) var den äntligen upplockad, tvättad och parkerad för natten hemma hos mina päron. Jag var måttlig road just då med en mage som skrek efter mat och två isbitar till fötter som jag inte hade något känsel i. Men vad gör man inte som flickvän..

Så någon julshopping hann jag inte med då. Men fixade det igår så det var lugnt. Vi gick upp redan vid 09 (frivilligt på en lördag - pensionärsvarning!) och drog iväg till butiker vid 12. Fixade presenning till båten, körde den till Heden och gjorde den helt klar inför vintern, iväg till blomsterlandet och inhandlade två julstjärnor, en amaryllis, mossa, tre hyacinter och tre uteblommor. Sen iväg och köra pappa på julfest och hem för att julpynta, fålla och hänga upp gardiner. Det tog sin lilla tid men fint blev det. Har bara lite smått kvar och ett pepparkakshus som ska sättas ihop. Sen däckade jag i soffan framför hockeyn och somnade till tredje perioden. Vilken skitmatch och fan vad trött jag var.

Nu om en liten stund blir det ner på stan för att kolla in skyltsöndagen.
Hoppas alla har en mysig 1a advent!

Orkade ni förresten läsa? :)

Kommentarer :

#1: Mia

ja orkade =D bäst för Daniel att han ställer upp för dej nu efter allt båt slit ;)

skriven

Kommentera inlägget här :