Ledighet

Hej! Det blev tydligen en ganska lång stund på Nelly, haha! Näero, men jag fastnade ett bra tag men hittade ingenting som jag verkligen fastnade för. Förutom skor, alltid dessa skor! Men klickade inte hem något som tur var för det har jag inte riktigt ekonomi till. Sen har jag jobbat som ett svin, och övertid varje dag. I söndags jobbade jag över två timmar!! Lite dåligt planerat allt kan jag tycka. Men men skitsamma, nu är jag i vilket fall som helst långledig fram tills nästa helg. Underbart!

Denna dag hade jag sett fram emot ett par dagar, att få sova ut och bara ta det lugnt och vila ryggen. Men icke! Klockan 09 imorse satt jag i frisörstolen i Kil och fixade utväxten samt gjorde en effektslinga i luggen. Fräsigt värre. Efter det direkt vidare till Sandra & Johan för att klippa honom. Gött med ännu mer extra cash och så fick jag en för tidig födelsedagspresent! Hon är verkligen så jäkla underbar, fick ett par skitfina tights, såna jag suttit och tittat på flera gånger och varit nära på att klicka hem men inte haft råd. Så behöver jag säga att jag blev glad..? Sen blev det vidare hem igen för att börja tvätta, någon katt tyckte det var roligare att kissa i sängen istället för i lådan två dagar på raken + att nästan hela våran garderob låg i tvättkorgen så det blev en del tvätt. Det måste ju vara såna här dagar jag är som snyggast när jag springer upp och ner i tvättstugan, svettig och inte hade något annat att sätta på mig än grå mjukisbyxor med målarfärg på, röd baseballjacka och rosa foppatofflor. Så fruktansvärd outfit. Men a woman's gotta do what a woman's gotta do, right?

Efter att jag blev klar med denna process har jag storstädat lägenheten. Dammsugit, torkat golven, dammat, plockat undan saker, gjort ren hela toaletten, torkat mer kiss på köksgolvet, plockat disk osv, osv. Nu har jag äntligen slagit ner röven i soffan med världens ryggont och betalat räkningar. Ska ta det lugnt några minuter nu innan det är dags att ge sig ut i regnet igen och hämta hem min käresta. Längta längta! Sen blir det en pizza på vägen hem, det fan förtjänar jag.

Så imorgon blir det vila utav helvete, har inte ett skit planerat och det känns hur jävla gött som helst. Ursäkta mina uttryck men jag njuter av ledighet! Det blir möjligtvis en tripp ut och köpa en ny plånbok imorgon bara. Men hur jobbigt på en skala är det att shoppa?

Adíos!

Kommentera inlägget här :