JAG HAR KOMMIT PÅ DET!

Yes, jag har kommit på vad jag vill göra resten av livet. Eller, kommit på och kommit på, jag har velat göra det hur länge som helst men inte kommit till skott ännu. Jag har velat tillräcklig länge nu mellan sjuksköterska, ambulanssjukvårdare, barnmorska, frisör, pilot, tågvärd och lokförare, och jag har som sagt bestämt mig. Jag vill också satsa på att bli frisör. Det var synd bara att jag inte kämpade mer för det i högstadiet så jag hade kommit in på en gång, minns vad besviken jag var när jag inte kom in, eller jo, som 90:e reserv. Det har ju varit min längsta dröm men den försvann lite under gymnasiet, iallafall i ettan och tvåan då jag tyckte det var himla intressant med sjukdomar och mediciner och började fundera på att vidareutbilda mig inom sjukvården, men nej, det är inget för mig längre. Så enkelt är det. Så jag har hittat vad jag vill göra. I Trollhättan blir det isåfall!

Gina Tricot sökte även butikssäljare så jag slängde in mitt CV förut. Dom lär ju bara skratta åt det. En bajs-torkande 19-åring som vill stå i klädaffär. Men men, jag gjorde mitt bästa iallafall, det är iallafall mycket bättre än det jag gör nu. Jag hatar det jag gör nu.

Men läge att sova nu iallafall. Jobbar kvällen imorgon och dagen onsdag. Så följa med till Munkfors kan jag inte, men vad gör man. Jag måste ju ta jobben när jag får dom. Tyvärr! Sen ska jag söka in till skolan imorgon, eller snarast iallafall. I januari börjar jag då. Jag längtar redan, håll tummarna för mig att jag kommer in!

Kommentera inlägget här :